Proud productions: Julie

Mijn naam is Julie, ik ben een enthousiast en gepassioneerde creatieveling van 26 lentes jong.  

Mijn proud project 

Het project waar ik zelf het meest trots op ben is de rebranding van een notariskantoor. Het kantoor is een vaste waarde in het Antwerpse notarismilieu, met inmiddels 25 medewerkers en 3 geassocieerde notarissen. 

Na een eerste kennismaking met de notarissen zelf gaven ze me de opdracht om hun oud logo een opfrissing te geven. 

De mensen van het kantoor zijn zeer open minded en vooral enorm gefocust op hun personeel.  Ze hebben een duidelijke visie waar ze naar toe willen en wat ze willen uitstralen. Dat maakte dat het project duidelijk werd afgebakend.  

De deadline was dan weer het nadeel van dit project. Ik kreeg een goede maand voor alles rond te krijgen, dat zorgde voor heel wat druk en stresserende momenten. Maar dat is natuurlijk part of the job ?.  

Bij een (re-)branding is het soms moeilijk om iedereen van een bedrijf overtuigd te krijgen van de nieuwe look en stijl. Dat werd vereenvoudigd doordat niet enkel de notarissen hun zegje konden doen maar we ook een brainstorm georganiseerd hebben met alle personeelsleden erbij. Vragen zoals ‘wat straalt het bedrijf voor jullie uit’ en ‘welke kleur past volgens jullie absoluut niet?’ gaven mij als ontwerper de nodige insides en een zeer duidelijk beeld van het bedrijf. 

De klant was vaak kritisch en had oog voor detail, wat het project zeer dynamisch en leerrijk maakte.  Dit bracht dan ook een eigentijds maar tijdloos logo als resultaat. Zo kon ik branding afleveren die volledig klopte én de nodige uitstraling bevatte. 

Het was een enorm vlot proces. Dankzij twee face-to-face meetings en vervolgens nog enkele mailtjes verliep de communicatie vlot en gestructureerd. Achterafgezien kan ik echt spreken van een gedroomde klant en een zeer fijne samenwerking. Er is niets dat ik zou willen veranderen aan dit project. 

Het eindresultaat van het project was een volledige rebranding van logo tot huisstijl van de klant. Tijdens het proces kreeg ik nog een extra opdracht om de nieuwjaarskaart te ontwikkelen. Dat alles resulteerde in nieuwe naamkaartjes, briefpapier, enveloppes, aktebladen, nieuwjaarskaart, brandboek, … 

De look van het Notariskantoor na de rebranding van Julie

Een tip die ik graag wil meegeven aan andere freelancers is: blijf geloven in het fijne van de klant. De opdracht is een opportuniteit om de ‘branding’ wereld nét iets mooier te maken. Zorg voor een prachtig eindresultaat waar je als designer zelf trots op bent en zo ook een uithangbord wordt voor jouw werk. Stel zeker proactief nog iets voor als je merkt dat je op dezelfde golflengte zit, dat bevordert enkel de samenwerking. 

Is Julie de toekomstige reddende engel van jouw bedrijf? Of heb je een andere freelancer nodig?

Laat het ons horen via: simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu