Proud productions: Nicolas

Ik ben Nicolas, freelance marketeer, consultant en car enthousiast. 

Ik doorzwom professioneel al enkele watertjes; van analyse, naar verkoop en aankoop, etc. Met een achtergrond in analytics en een frisse, creatieve geest zoek ik kansen waar anderen al gestopt zijn. En toch bleef ik op mijn honger zitten.

Ik richtte dan ook de afgelopen jaren 2 zaken op waar ik mijn passie voor oldtimers kon botvieren. Het zal je dan ook niet verbazen dat hier mijn ‘Proud Project’ over gaat.

Mijn proud production
Het project waar ik zelf (voorlopig) het meest trots op ben, is de Vavato-oldtimerrally. 

Vavato is het jonge en boomende online veilinghuis in Sint-Niklaas. De Vavato-oldtimerrally was een ééndaags event waarmee Vavato op een andere manier met zijn klanten in contact wou komen. Ik organiseerde voor hen een event waar hun eigenheid naar voren kwam. De ganse ploeg werd uitgedost in een periode-specifiek plunje. De jonge en dynamische ploeg nam met al het enthousiasme de rol op die bij dit plunje paste en we beleefden een heerlijk zonnige dag achter het stuur. De klanten werden op hun wenken bediend en ze leerden Vavato ook kennen op een leuke en speelse manier. Niet alleen positioneerde Vavato zich op een aparte manier, het leverde ook nog eens schitterende beelden op die we nadien op social media gebruikten. Win-win dus.

Community building en promotie
Voor Vavato leverde dit event ook heel wat op. Ik krijg dan nog regelmatig vragen wanneer de volgende editie doorgaat, dus was het voor een deel community building. Daarnaast konden we beelden schieten voor promotionele doeleinden en laten zien dat ze niet gewoon het zoveelste online veilinghuis zijn.  

Eigen belevenis
Dit project was voor mij enorm de moeite door mijn passie voor alles met wielen enerzijds en de ongelooflijk enthousiaste ploeg die ik mocht aansturen die dag anderzijds.

Zo konden ze echt even weg van de dagdagelijkse beslommeringen en gewoon vol gaan voor dat contact met de klant. De rally was voor mij zo leerrijk en geslaagd door de oldtimers, het rallyrijden, de liefhebbers onder elkaar, het stralend weer en een enthousiaste equippe. Do I need to say more?

Wat ik geleerd heb uit het organiseren van dit event is dat de klant, de equippe en hun enthousiasme key zijn om het tot een succes te maken. Ook, je interne wingman, moet wel echt je wingman zijn. Sta open om van elkaar te leren. 

Als ik nog iets zou kunnen aanpassen aan dit project, dan zou het misschien alleen fruitsap worden voor de medewerkers op de receptie achteraf. De gezelligheid had een sneeuwbaleffect, maar geen gewonden 😊.

Tips voor freelancers
Go nuts, maar check zeker de bereidwilligheid van de klant. Ik mocht mijn ‘pollekes’ kussen met deze opdracht en de vrijheid die ik kreeg, maar het is wel belangrijk dat de klant de meerwaarde ziet alvorens je van wal steekt met je idee. 

Heb jij interesse in Nicolas of een andere freelancer? Contacteer ons via simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu