Do’s en don’ts van sporten in de werkweek

Iedereen zegt het wel eens: “Ik zou dringend wat meer moeten sporten!”. Eraan beginnen, dat is iets helemaal anders. Soms lijken de dagen te kort om daar nog een momentje tussen te krijgen om te sporten, maar de voordelen van sporten zijn groot. Met deze tips word je misschien (hopelijk) wat gemotiveerder om te sporten tijdens de week:

DO: Plan je sportmomentje op voorhand in

Neem je agenda erbij en leg enkele dagen op voorhand vast wanneer je gaat sporten. Zet het desnoods in een fel kleurtje, zodat je het zeker niet over het hoofd kan zien en zet het op jouw to do-lijst van die dag. Zo zal je minder geneigd zijn om het over te slaan én heb je achteraf een gevoel van voldoening wanneer je weeral iets van je lijstje hebt volbracht.


DON’T: Gebruik het “ik heb te weinig tijd”-excuus niet

Er zijn in de appstore wel 1001 apps te vinden om een korte work-out te doen die maar enkele minuten in beslag neemt. Doe snel een 7 minute work-out voor je middagpauze of ’s avonds enkele sit-ups en je hebt alweer wat beweging gehad. 

DO: Spreek af met anderen om samen te sporten (in de mate van het mogelijke)

Andere sporters kunnen heel motiverend werken. Wanneer je afspreekt met anderen om samen te sporten, is het veel moeilijker om af te zeggen. Je kan zo ook nog eens afspreken en bijpraten met iemand die je al eventjes niet meer gezien hebt terwijl je ook nog eens aan het bewegen bent. Win-win situatie dus. 

DON’T: Ga niet sporten met slechte sportuitrusting 

Niets is vervelender dan dat je (eindelijk) aan het lopen bent en je loopbroek zit niet goed of je hebt pijn aan je voeten. Investeer in goede sportschoenen en kledij en dat zal het sporten voor een heel stuk makkelijker én aangenamer maken. Plus, het sporten zal ook veel vlotter verlopen als je je goed voelt in je vel (en je kledij). 

DO: Sport in openlucht

Iedereen heeft af en toe nood aan wat frisse lucht en al zeker als je van thuis uit moet werken. Trek je sportschoenen aan en loop eens het blokje rond. De frisse lucht zal enorm deugd doen en je bent weeral in beweging. 

DON’T: Sla het stretchen niet over

Stretchen is ontzettend belangrijk voor en na het sporten om stijfheid te voorkomen. Je wil natuurlijk niet dat je de dag erna stijf aan je bureau moet zitten. Doe dus zeker wat rekoefeningen voor en na het sporten. Ken je er geen? Klik op deze link: https://www.kiesvoorfit.nl/rekoefeningen/

Maak er een gewoonte van om af en toe in de week te sporten en zo volbreng je jouw goede voornemens (al voor een stuk). Wat zijn jouw tips & tricks om te sporten tijdens de week? Laat het ons weten in de comments!

You must be logged in to post a comment.
Menu