Mediaplanner

The Maffia is op zoek naar een mediaplanner voor een grote retailspeler in Brussel.

We willen onze merken op een goede manier en via de juiste kanalen communiceren met hun doelpubliek. Als senior mediaplanner geef je onze businessunits strategisch advies om de beste mediapartners te kiezen. Daarvoor analyseer en evalueer je nauwkeurig het medialandschap en volg je mediaplannen op, altijd in lijn met de globale mediastrategie van de groep.


Jouw ervaring en kennis hebben we niet alleen nodig om de communicatiedoelstellingen van onze merken waar te maken, maar ook om onze mediacel binnen de afdeling Corporate Marketing waarin je terechtkomt verder uit te bouwen. In jouw functie werk je nauw samen met alle marketingafdelingen van onze merken. Samen met hen werk je briefings uit en stuur je Marketing Communication Services en mediabureaus aan. Zo bouw je contacten uit met een breed netwerk aan vakspecialisten.

SAMENGEVAT:

  • Freelance
  • Startdatum: 01/02/2023
  • Einddatum: 31/12/2023
  • Beschikbaarheid: 4/5de werkweek, 8u/dag
  • Locatie: Brussel & remote
  • Talen: NL/EN
  • Ervaring: medior – senior


Wat doe je concreet?

  • Je werkt mee aan het opzetten van de mediastrategie en volgt ze voortdurend op.
  • Indien nodig stuur je bij op basis van de resultaten en evaluaties van campagnes.
  • Je levert op basis van de centrale mediastrategie mediaplannen op, volgt op en stuurt bij samen met alle stakeholders.
  • Je werkt mediabriefings uit met de marketingafdelingen van onze merken en bezorgt deze briefings naar communicatiestrategen, accounts en opdrachtgevers.
  • Je onderzoekt en evalueert nieuwe mediapartners en geeft daarover advies aan de businessunits, zodat ze de beste keuze kunnen maken.
  • Je onderbouwt je strategische advies met analyses en inzichten, die je baseert op het volledig mediaverhaal: paid – owned – earned.
  • Je onderhoudt de relaties en communicatie met de externe mediabureaus en evalueert kritisch hun input.
  • Je ondersteunt en start mediaprojecten op en rolt ze uit binnen de groep vanuit je vakmanschap en expertise.
  • Last but not least: het medialandschap evolueert snel. Je zorgt er zelf voor dat je steeds op de hoogte bent van de laatste trends. En je deelt die kennis onder meer via opleidingen, met je collega’s van marketing, Marketing Communication Services, strategy, concept & design …

Zo ziet je profiel er uit

  • Kennis en ervaring – Je hebt een bachelor- of masterdiploma en minstens 3 jaar ervaring als mediaplanner. Je kan meereizen in de customer journey van onze consumenten, meedenken met strategische marketeers en je vertaalt de marketingstrategie vlot in digitale touchpoints.
  • Proactief en up-to-date – Je weet dat het snel gaat in medialand en volgt dus nauwlettend veranderingen en ‘best cases’ op. Waar interessant, speel je met je mediaplannen in op deze trends. Je schaaft ook voortdurend zelf je (allround) kennis van de verschillende mediakanalen bij. Zodat je altijd een actueel beeld hebt én uitdraagt van het medialandschap.
  • Assertief en communicatief – Je hebt ervaring in het samenwerken met mediabureaus en durft de agentschappen uitdagen en aansturen. Je staat dus stevig in je schoenen en verstaat de kunst van helder en enthousiasmerend communiceren. Zo krijg je anderen mee in je verhaal en ben je een vlot aanspreekpunt voor interne en externe partners.
  • Netwerker en overtuiger – Je bouwt vlot duurzame relaties uit en kan anderen enthousiasmeren voor nieuwe ideeën. Die skills gebruik je om relevante mediapartners te werven, en commerciële relaties te onderhouden en uit te bouwen.
  • Talenkennis – Je communiceert vlot in het Nederlands zodat je met al je collega’s, partners en stakeholders goed kan samenwerken.

Interesse?
Mail simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu