Professional in the Spotlight: Sam Verhaegen

Maak kennis met onze nieuwe ‘Professional in the Spotlight’, Sam Verhaegen. Wij stelden Sam enkele interessante en persoonlijke vragen. Dit wist hij ons te vertellen…

Eén van onze klanten noemde me ooit

een bruistablet voor zijn bedrijf,

iets waar ik nog steeds trots op ben!

Sam Verhaegen – Freelance marketingduizendpoot:
Marketing & Sales Consultant en
Co-Founder van Websters

Een introductie

Na mijn studie journalistiek aan de KHM in Mechelen (nu Thomas More) startte ik eerst op de helpdesk van Ricoh waar ik na 8 maanden al werd weggeplukt om voor hun marketingdienst te gaan werken. 8 jaar productmanagement bij Ricoh en 2 jaar category management bij GROHE. Later richtte ik samen met Rob Snoeijs en Suleyman Aydogan, Websters op.

Dankzij mijn professionele achtergrond ben ik een ondernemende duizendpoot geworden, variërend van inbound marketeer, business developer, cold calling coach tot search engine marketingspecialist en marketingtrainer.

Kortom, ben ik een veelzijdige professional met sterke communicatieve vaardigheden, ook wel bekend als ‘The Gift of Gab’. Dit heeft trouwens geleid tot een hoogtepunt in mijn carrière, waarbij ik digitale ateliers voor Google bij BNP gaf. Dit breidde zelfs uit tot in de Kinepolis-zalen omdat ze niet voldoende ruimte hadden.

Hoe ben je in de sector terechtgekomen? 

In 2016 haalde Rob Snoeijs mij weg bij GROHE, met de opdracht om als digitale marketingspecialist in te stappen in zijn startup plannen. Nu, acht jaar later, zijn we nog steeds samen onderweg in dit avontuur.  

Hoe ziet je work-life balance er uit?

Digital Marketeer by day, hobby-messensmid by night waarbij ik mijn stress aan het aambeeld te lijf ga. Maar net als elke marketing freelancer blijft het een uitdaging. Gelukkig heb ik een heel geduldige vrouw en meestal brave kinderen. Dat maakt een verschil.

Wat is volgens jou het grootste voordeel om als freelancer te werken?

Als freelancer ben je constant bezig je leercurve soepel te houden. Het continue leren en ontmoeten van nieuwe mensen, is hetgeen wat het boeiend maakt.  

Waarom zou een bedrijf voor jou moeten kiezen?

Ik ben bijzonder goed in het vertalen van bedrijfsdoelen naar haalbare sales- en marketingplannen en ik hou ervan om zelf mijn handen uit de mouwen te steken. Één van onze klanten noemde me ooit een bruistablet voor zijn bedrijf, iets waar ik nog steeds trots op ben! 

Waar geef je met plezier geld aan uit?

Schuurbanden, in mijn vrije tijd maak ik messen. Anders moet ik vijlen en dat is mega saai.  

Deze plaats staat in mijn bucketlist omdat…

Lapland. Ik wil ooit rondrijden op een snowmobile en het prachtige Noorderlicht zien.

Indien mijn leven verfilmd zou worden, dan zou deze acteur mij mogen spelen:

Sven Ornelis. Ik had vroeger ook een cringy ringbaardje 🙂

Bedankt voor jouw bijdrage, Sam!

Wil je zelf eens in de spotlight staan? Klik dan hier

Ben je op zoek naar iemand met kwaliteiten zoals Sam?

Neem dan contact met ons op!

simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu