UBA & The Maffia, dat rijmt!
Brussels Airlines, Duvel, Engie, Torfs, Van Marcke… het is slechts een kleine greep uit de lijst van de UBA Belgium. UBA staat voor de Unie van Belgische Adverteerder en is dé Belgische organisatie van en voor merken. De ledencommunity telt vandaag 347 bedrijven die samen het merendeel van de nationale mediabestedingen voor hun rekening nemen.
The Maffia met meer dan 5.000 professionelen, sterk in marketing & communicatie, audiovisual & advertisement. Een getalenteerde familie, gaande van junior tot senior tot award winning skills.
Dat kan niet anders dan matchen!
Het idee
Wanneer de tussenpartij, The Maffia, een kleinere vergoeding aanrekent, wordt het voordeliger voor de professional én voor de opdrachtgever. Op die manier vinden bedrijven sneller de juiste kwalitatieve skills en dat aan een transparant tarief.
Geen marge maar een finder’s fee
“Wanneer ik als freelancer dankzij een tussenpartij aan de slag kon, ontdekte ik dat er niet open communiceert werd over hun eigen financieel aandeel”, zegt Simon Coppens nu managing partner bij The Maffia. “Toen een opdrachtgever me ooit bestempelde als ‘jij bent te duur’ ging ik na hoe de vork in de steel zit. Het gros van de tussenpartijen verhogen het dagtarief met 20 tot 40% en dat terwijl ze veelal voornamelijk enkel twee spelers aan mekaar linken. Dat kan beter.”
Omdat veel freelancers op hetzelfde probleem stoten als Simon, besloot hij het systeem om te gooien. Daarom werkt The Maffia niet met een marge maar met een finder’s fee. De finder’s fee kost gemiddeld 50 euro per dag.
Het model
The Maffia neemt geen marge boven op het tarief van de professional. Zij werken met een finder’s fee die enkel gevraagd wordt wanneer de persoon ook echt ingehuurd wordt. Wordt er niemand gevonden, dan wordt er ook niets betaald. No cure no pay.
Door de samenwerking tussen The Maffia en UBA, kunnen de UBA-leden rekenen op nog extra voordelen. Zo betalen ze de eerste maand van de opdracht geen finder’s fee, wat het model nog aantrekkelijker maakt.
Door deze samenwerking hopen we dat meerdere bedrijven zullen nadenken wanneer ze iemand tijdelijk inhuren. Want wanneer je kiest voor een tussenpartij die werkt met een finder’s fee, zoals The Maffia, dan krijg je als opdrachtgever meer kwaliteit en betaal je toch minder. Een model dat voor beide partijen als muziek in de oren klinkt.