UBA & The Maffia, dat rijmt!

Brussels Airlines, Duvel, Engie, Torfs, Van Marcke… het is een greep uit de lijst van de UBA Belgium, voluit de Unie van Belgische Adverteerder.
De ledencommunity telt vandaag 347 bedrijven die samen het merendeel van de nationale mediabestedingen voor hun rekening nemen.

The Maffia dat zijn 5.000 professionelen sterk in marketing & communicatie, audiovisual & advertisement. Een familie van Junior over senior tot award winning skills.

Het idee

Wanneer de tussenpartij (The Maffia) een kleinere vergoeding aanrekent, wordt het voordeliger voor de professional én voor de opdrachtgever. Op die manier vinden bedrijven sneller de juiste kwalitatieve skills en dat aan een transparant tarief.

Geen marge maar een finder’s fee

Wanneer ik als freelancer dankzij een tussenpartij aan de slag kon, ontdekte ik dat er niet open communiceert werd over hun eigen financieel aandeel”, zegt Simon Coppens nu managing partner bij  The Maffia. “Toen een opdrachtgever me ooit bestempelde als ‘jij bent te duur’ ging ik na hoe de vork in de steel zit. Het gros van de tussenpartijen verhogen het dagtarief met 20 tot 40% en dat terwijl ze veelal voornamelijk enkel twee spelers aan mekaar linken. Dat kan beter.”

De finder’s fee kost gemiddeld 20 tot 30 euro per dag.

Het model

The Maffia neemt geen marge boven op het tarief van de professional. Zij werken met een finder’s fee die enkel gevraagd wordt wanneer de persoon ook echt ingehuurd wordt. No cure no pay.

UBA-leden betalen de eerste maand van de opdracht geen finder’s fee.

Door deze samenwerking hopen we dat meerdere bedrijven zullen nadenken wanneer ze iemand tijdelijk inhuren. Want wanneer je kiest voor een tussenpartij die werkt met een finder’s fee dan krijg je als opdrachtgever meer kwaliteit en betaal je toch minder.

You must be logged in to post a comment.
Menu