Proud productions: Matthias

Ik ben Matthias, Chief Presentation Officer. 

Mijn proud production
Laat ons misschien beginnen met het feit dat ik eigenlijk best trots ben op alle projecten die ik binnen mijn huidig bedrijf reeds mocht realiseren omdat we met ons team bedrijven konden overtuigen van de meerwaarde van PowerPoint en dit om niet enkel presentaties te maken, maar dat de tool veel meer kan zoals offertes, social media templates, cv’s, brochures, rapporteringen… De grootste verwezenlijking was gewoon dat in Corona-tijden de shift naar mooiere en betere digitale presentaties enorm groot geworden is. 
Maar als ik toch 1 case moet nemen: The Harbour.

De case met The Harbour is voor mij de moeite omdat ik Matthias en Aelbrecht kon overtuigen dat een goeie template voor The Harbour hen heel wat tijd kon besparen.
Meteen bij de uitwerking van de template waren ze enthousiast en mocht ik een tweede voorstel maken om hun financieringsmemoranda naar een hoger visueel niveau te tillen. Dit was toch een uitdaging omdat de presentaties voor het FM een drieledig gebruik hebben:

  • Ze worden gepresenteerd in meetings met de klant
  • Ze vormen de leidraad van workshops met de klant
  • Maar dienen nadien als een gebundeld document voor de klant.

We moesten dus denken in de termen van een leesdocument en niet zozeer altijd vanuit een presentatie-gegeven én we zijn hier wel goed in geslaagd. Zo kon ik hun visueel proces voor de klant ook helpen verbeteren door visuele planningen op te maken en niet altijd te werken met getekende tijdslijnen (deze tonen nu eenmaal te weinig tijdsdimensie).

Volgend op al dat werd ik ondertussen ook gevraagd om een template in PPT op te maken zodat TH ook zijn offertes hierin kan maken en word ik soms gevraagd om bepaalde slides opnieuw vorm te geven. Ik krijg dus beetje per beetje meer carte blanche om mijn expertise te mogen gebruiken bij The Harbour en ben daar Matthias zeer dankbaar voor!

De resultaten
De klant is trotser op wat ze nu tonen aan hun klanten, trotser op de zaken die ze nu kunnen presenteren.

Ook voor de vele toespraken die Matthias moet houden, zeker na zijn deelname aan het tv-programma Jonge Wolven, gebeuren nu in een professioneel en aantrekkelijker kader wat hem ook ook weer zeer professioneel doet overkomen in de eigen stijl.

Het project was voor mij ook enrom leerrijk door het gegeven van een opkomend bedrijf te mogen helpen + deze je ook meer en meer gaan vertrouwen en laten meedenken hoe ik hun verder kan helpen. Voor mezelf was het terug een nieuwe invulling van een project die ik nog niet eerder mocht doen. Ik heb ook geleerd dat het pro-actief delen van bepaalde kennis/inzichten veel meer geapprecieerd wordt dan wanneer het altijd gevraagd moet worden.

Een sneak peak van de template vind je hier: https://www.shoow.be/cases/the-harbour

Als ik toch nog iets zou mogen aanpassen aan het project, dan zou ik meteen de mensen die ook de branding van TH bewaken, meenemen in het denkproces van het design.

Een kleine tip
Verkondig jouw meerwaarde in de vorm van gratis kennis die je op een pro-actieve manier deelt met je netwerk! 

Op zoek naar iemand zoals Matthias? Stuur ons gerust op simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu