Thomas – Digital Creative

Proud productions: Thomas

MEET Thomas!

Thomas is al 8 jaar actief Digital Creative en is trotszijn project delen.

Het project waar hij het meest trots op is, is dat voor het bedrijf SUITSHERWELL.

SUITSHERWELL is een startend modelabel dat een verschil wilt maken, door minimalistische, duurzame maar betaalbare maatpakken aan ambitieuze vrouwen aan te bieden.

Mijn proud production

Als Digital Creative verzorgde ik de online aanwezigheid en merk identiteit van het gloednieuwe label from scratch. Met video’s, designs, packshots ,… Digitale ondersteuning voor een start-up is namelijk essentieel om een online aanwezigheid te creëren. Instagram is de grootste etalage voor fashion labels. Het is dé plek waar je als merk boeiende content te kijk zet voor (potentiële) klanten. Een transparant medium dat de band tussen het label en haar publiek aansterkt. Samen met een sprekende webshop is dit key voor de doorstroom van die (potentiële) klanten.

Het zien vorm krijgen van een product en bedrijf vind ik leerrijk en geeft mij motivatie. Het is heel boeiend om achter de schermen mee te werken aan de zowel fysieke als digitale creatie van een product. Van brand design tot en met de communicatie die zich uit in sterke visuals en copywriting.

Mocht ik nog iets verander aan het project zou ik vanaf het begin meer inzetten op content voor Instagram stories en TikTok. Dit omdat snelle en creatieve video content steeds meer aan belang wint.

Learnings

Detail product shot

Ik heb veel geleerd uit dit project, hoofdzakelijk dat er veel werk schuilt achter de creatie van een nieuw merk. Dat is niet alleen een concept bedenken en een hele administratieve rompslomp, het gaat gepaard met heel wat challenges gaande van de opvolging van je productie, het bewaren van een sterke merkidentiteit tot de effectieve uitwerking ervan zowel on- als offline (winkel én webshop). In een nichemarkt waarin SUITSHERWELL zich bevindt, is het hebben van een sterk en geloofwaardig verhaal cruciaal. Dit label maakt het verschil door op een duurzame manier een luxeproduct stijlvol, toegankelijk en toch betaalbaar te maken. De start-upfase en de bijhorende research toonde overigens aan hoe sterk de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen op de werkvloer nog steeds is. Daarom ook hun slagzin: “empowerment suits you well”.

Als gouden tip wil ik nog meegeven dat de band met je publiek goud waard is. Je product kan vallen of staan met hoe en wat je als bedrijf communiceert. Wees transparant en eerlijk in de content en in je product.

Sidenote
Het project is nog vollop aan de gang, met de lancering van de webshop, is er dus nog veel werk voor de boeg. Zo komt er nog video content samen met een photoshoot.

Op zoek naar iemand zoals Thomas (of Thomas zelf 😉)? Stuur ons gerust op simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu