Freelancer in the spotlight: Jurgen Verbiest

Dit is Jurgen, freelance copywriter en ervan overtuigd dat je meer verkoopt als je het eenvoudig houdt. Jargon, buzzwords en ander geblaat vliegen er bij mij als eerste uit.


Hoe ben je in de sector terecht gekomen?

De redelijk klassieke weg: ik studeerde reclame op Sint-Lukas in Brussel. Daarna deed ik stage bij reclamebureau TBWA. Het is daar dat ik goesting kreeg om te schrijven. En dat ben ik blijven doen. Eerst drie jaar bij J. Walter Thompson, dan vier jaar bij Leo Burnett. En nu al zes jaar als freelancer bij bureaus en adverteerders.


Hoe ziet je work-life balance er uit?

Die kan soms beter. Met twee jonge kinderen en een vrouw met een drukke job is het puzzelen. Ik ben flexibeler qua planning dan mijn vrouw, dus ik kan al sneller opdrachten verschuiven naar de avondshift. Maar ik merk dat ik dat niet te veel moet doen. Daarom start ik mijn dag ook met een stevige ochtendloop. Dat maakt mijn hoofd leeg.


Wat is voor jou het grootste voordeel om als freelancer te werken?

Ik kies hoe ik werk, met wie ik werk en wanneer ik niét werk.


Waarom moet een bedrijf voor jou kiezen?

Ik hoorde al dit: “Je aanpak en duidelijke communicatie zorgen dat er geen onnodige tijd verloren gaat.” Maar ook deze zat al in mijn mailbox: “Wat mij vooral aanspreekt, is dat je no-nonsense bent: je zegt waar het op staat.”


Wat is jouw levensmotto?

It’s going to be O.K.


Als je eens een maand een totaal andere beroep zou mogen uitoefenen, welk zou dat zijn en waarom?

Hans Zimmer – of een andere filmcomponist. Ik vind dat je met een goeie soundtrack films vaak nóg beter maakt. Een maand lang werken aan de soundtrack voor de nieuwste Nolan bijvoorbeeld. Fantastisch. Alleen: ik heb geen spatje muzikaal talent.


Waar geef je met plezier geld aan uit?

Eten, drinken en loopschoenen.


Bedankt, Jurgen!

Zelf in de spotlight staan?

You must be logged in to post a comment.
Menu