Professional in the Spotlight: Julie Clautier

Ondernemers met een waanzinnig verhaal, maar die niet weten hoe ze het moeten vertellen. Of net die grote merken die geen kaas gegeten hebben van een lokale strategie. Die combinatie van invloeden is niet alleen boeiend en uitdagend, maar maakt me ook nog eens heel sterk in wat ik doe. 

Julie – Freelance Creative strategist & consultant 

hh

Hoe ben je in de sector terecht gekomen? 

De keuze was simpel: Het was dit of psychologie. Beïnvloeden hoe mensen denken over iets en hen verleiden tot aankoop zelfs? Ja, dat vind ik boeiend!

Hoe ziet je work-life balance er uit?

Werk wissel ik af met technische sporten, zoals yoga en boksen. Die ‘knop’ zet je heel makkelijk af als je bezig bent met niet op je gezicht te laten slaan. (Lacht) Verder omring ik mezelf graag met een aantal sterke vrouwen voor een wijntje en sinds kort verbouw ik met mijn lief onze oude hoeve. Dat ‘bezige bijtje’ -gehalte zal er niet snel uit gaan, maar zolang ik met zin uit m’n bed spring, doe ik vast iets goed. 

Wat is voor jou het grootste voordeel om als freelancer te werken?

Kiezen wat je wel en niet doet, en voor wie je het doet. Freelancen combineer ik met een creatieve job bij DPG Media. Daar spreek ik de grote massa aan. Met Kill Your Darlings ben ik eerder op zoek naar die pareltjes die staan voor een blanco blad. Ondernemers met een waanzinnig verhaal, maar die niet weten hoe ze het moeten vertellen. Of net die grote merken die geen kaas gegeten hebben van een lokale strategie. Die combinatie van invloeden is niet alleen boeiend en uitdagend, maar maakt me ook nog eens heel sterk in wat ik doe. 

Waarom moet een bedrijf voor jou kiezen?

Vandaag heb ik de luxe om enkel in zee te gaan met agencies, klanten en merken waar ik een absolute klik mee heb. Dat zorgt ervoor dat we – naast hard werken – ook heel wat plezier maken. Verder neem ik een rugzak mee vol passie en 8+ jaar ervaring in strategische communicatieplannen van concept tot voltooiing. Daarbij specialiseer ik me vooral in lifestyle cliënteel (food & beverages, interior, fashion & beauty) Dromen van klanten tot leven doen komen, dat is toch het leukste wat er is? 

Waar geef je met plezier geld aan uit?

Ervaringen. Ik ben een millennial, what can i say…

Wat is er behalve een internetverbinding onmisbaar voor jou in je werkomgeving?

Een goede techno set voor de opperste concentratie en een lekkere cappuccino (of twee.) En gaan! 

Wat is jouw levensmotto?

“Het leven is een uitdagend avontuur of helemaal niets”, een quote van Helen Keller. Voor mij is er geen groter plezier dan grenzen verleggen en nieuwe dingen of ideeën ontdekken en gebruiken”.

Bedankt voor jouw bijdrage, Julie!

Ben jij op zoek naar iemand met kwaliteiten zoals Julie? Zelf in de spotlight staan?

Neem dan contact met ons op!

simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu