Professional in the Spotlight: Elke Hadermann

Maak kennis met onze nieuwe ‘Professional in the Spotlight’, Elke Hadermann. Wij stelden Elke enkele interessante en persoonlijke vragen. Dit wist ze ons te vertellen…

Met meer dan 10 jaar expertise in PR- en influencer marketing zorg ik niet enkel dat jouw merk en kernboodschappen in de spotlight staan. Ik ontwerp persstrategieën op maat binnen een overkoepelende marketingstrategie waardoor je echt impact maakt bij jouw doelgroep.

Elke Hadermann – Public Relations Agent

Een introductie

Na het afronden van mijn studies Communicatiewetenschappen aan de KU Leuven, ging ik aan de slag als journalist voor het Nieuwsblad en De Standaard. Al snel verruilde ik de redactionele deadlines met campagne deadlines in de wereld van Public Relations, waar ik mijn expertise inzette voor gerenommeerde klanten zoals Mercedes-Benz en Alpro.

Kort samengevat help ik merken met het opbouwen van naamsbekendheid, een positief merkimago en brand credibility via strategische pers- en influencercampagnes.

Hoe het bloggerlandschap is geëvolueerd naar de huidige ‘influencer marketing arena’, vind ik fascinerend. Precies omdat het zo vaak de sleutel is om je potentiële klanten op een snelle en authentieke manier te bereiken, is het -bijna – uitgegroeid tot een mainstream marketingtool.

Hoe ben je in de sector terechtgekomen? 

Na het schrijven van een reisreportage over het eiland Aruba voor De Standaard, belandde ik in de boeiende wereld van een Belgisch PR-bureau. Daar kreeg ik de kans om zelf persreizen naar dit Caribisch paradijs te organiseren. Op deze manier kon ik mijn liefde voor het schrijven combineren met een commerciële, creatieve rol.

Hoe ziet je work-life balance er uit?

‘Ik had er zelf ook meer van verwacht’ om het met de woorden van Karen François te zeggen, maar over het algemeen bevindt het zich meestal in een harmonieus evenwicht 😉

Wat is volgens jou het grootste voordeel om als freelancer te werken?

De luxe om zelf te kiezen welke projecten je oppakt. Niet elk merk ontpopt zich meteen als ‘PR‑proof’, en als eigen baas kan je het jezelf permitteren om dit openhartig met je klant te bespreken.

Waarom moet een bedrijf voor Elke Hadermann kiezen?

Ik heb meer dan 10 jaar expertise, heb een zeer transparante aanpak en mijn betrokkenheid bij een bedrijf waarmee ik een samenwerking aanga, is altijd oprecht. Je kan dus op beide oren slapen dat je project in goede handen is.

Waar geef je met plezier geld aan uit?

Reizen, duurzaam interieurdesign en natuurlijk een droomhuis, als we dit ooit zouden vinden.

Vul aan: “Ik kan niet leven zonder mijn…?

Lippenbalsem, een dagelijkse portie pralines en af en toe een spontaan dansfeestje (dit best wel niet op dagdagelijkse basis zoals de chocolade) 😊

Als je eens een maand een totaal ander beroep zou mogen uitoefenen, welke zou dat zijn & why?

Actrice bij de Ideale Wereld. Voor de tijdelijke vervanging van zatte Karine (Ella Leyers) of Melanie (Tine Embrechts) aan de toog bij ‘de Luc’ mag het productiehuis mij altijd bellen!

Bedankt voor jouw bijdrage, Elke!

Wil je zelf eens in de spotlight staan? Klik dan hier

Ben je op zoek naar iemand met kwaliteiten zoals Elke?

Neem dan contact met ons op!

simon@themaffia.be

You must be logged in to post a comment.
Menu