Proud Productions: Gwen Malfeyt
Gwen Malfeyt is een freelance Marketing en Brand director met intussen toch al enkele jaren ervaring. Binnen haar carrière kende ze ondertussen al meerdere successen. In dit artikel vertelt ze met plezier over één van haar Proud Productions. Ben jij ook zo benieuwd? Lees dan zeker verder!
Over welk project gaat het precies?
Ik ben bijzonder trots op het project dat ik onlangs heb gerealiseerd voor het bedrijf HEEM. Binnen dit project heb ik mijn competenties ten volle kunnen benutten. Ik speelde namelijk een belangrijke rol bij het bepalen van de visie en het vertalen ervan naar verschillende marketingcommunicatietools. Het was een ontzettend inspirerende ervaring om de storyline voor de corporate video te ontwikkelen, de fotoshoot te organiseren en visueel vorm te geven aan hoe de website eruit moest zien.
Ik ben blij dat het eindresultaat precies overeenkomt met het beeld dat ik in mijn hoofd had. We hebben veel positieve reacties ontvangen op de website, de corporate video, de fotoshoot en de brochures. Ook hebben we op een krachtige manier de kenmerken van HEEM weergegeven die we zeker wilden benadrukken: verbinding, schoonheid, architectuur en authenticiteit. Het heeft ook bijgedragen aan het versterken van het imago van HEEM en het overbrengen van de gewenste boodschap naar het publiek.
Wat maakte het voor jou zo de moeite?
Bij de realisering van dit project heb ik echt beseft dat dit mijn kracht is. Mijn empathie en nieuwsgierigheid, gecombineerd met mijn vermogen om concepten om te zetten in belangrijke en esthetisch mooie marketingcommunicatietools, hebben ervoor gezorgd dat ik het bedrijf en zijn doelgroep echt begreep. Het geeft me voldoening als het bedrijf tevreden is en aangeeft dat mijn werk een perfecte weerspiegeling is van hun visie en missie.
Het geeft me voldoening als het bedrijf tevreden is en
aangeeft dat mijn werk een perfecte weerspiegeling is van hun visie en missie.
Gwen Malfeyt – freelance Marketing en Brand director
Voor welk bedrijf was deze opdracht?
De opdracht was, zoals eerder vermeld, voor het bedrijf HEEM. Dit is een projectontwikkelaar gespecialiseerd in collectieve woonprojecten. Ze vertrekken vanuit de klant en niet vanuit zichzelf. Juist dit maakt hen zo uniek.
Het eindresultaat:
Het eindresultaat is te zien in onderstaande video. Daarnaast kan je natuurlijk ook altijd de website van HEEM bezoeken om te zien hoe deze er momenteel uitziet.
Hoe heb jij het bedrijf geholpen?
De marketingcommunicatietools, zoals de video en foto’s, hebben het bedrijf in staat gesteld om effectiever te communiceren met hun doelgroep. Daarnaast kon het bedrijf ook zijn merkidentiteit versterken en de betrokkenheid van potentiële klanten vergroten. Dit heeft bijgedragen tot het behalen van de doelstellingen van het bedrijf, zoals het verhogen van de naamsbekendheid, het genereren van leads en het stimuleren van verkoop.
Wat maakte het project voor jou zo grandioos?
Voor mij was dit het opstellen van de verhaallijn voor de bedrijfsfilm en het plannen van de fotoshoots, om deze uiteindelijk visueel tot leven te brengen. Ik bracht alle betrokken partijen bij elkaar. Ook motiveerde en begeleidde ik hen om samen tot een prachtig geheel te komen. Tijdens dit proces kunnen er altijd dingen misgaan, maar dat weerhoudt me er niet van om direct naar oplossingen te zoeken in plaats van bij de pakken neer te zitten. De voldoening die volgt is des te groter.
Wat zou je achteraf toch nog anders gedaan hebben?
We hadden van de gelegenheid gebruik moeten maken om enkele bewoners van de bewoonde projecten te interviewen tijdens de opnames. Dit zou de mogelijkheid bieden om extra testimonials te maken. Het was echter niet gemakkelijk om veel bewoners voor de camera te krijgen, aangezien niet iedereen daar enthousiast over was. Achteraf gezien realiseerden we ons dat we de bewoners wellicht eerder op de hoogte hadden moeten stellen. Hierdoor zouden ze voldoende tijd hebben om aan het idee te wennen en zich comfortabel te voelen bij het geven van een testimonial.
Wat heb je geleerd uit het project?
Mijn kracht en passie liggen in het ontwikkelen en visualiseren van concepten. Het leiden en inspireren van een team om tot het perfecte resultaat te komen, is waar ik echt tot mijn recht kom. Hoewel ik vaardig ben in verschillende aspecten, heb ik geleerd dat bekwaam zijn in iets niet altijd betekent dat het ook is wat je werkelijk wilt doen. Het inspireren en motiveren van een team voor een branding opdracht, het bepalen van concepten en deze vervolgens visueel tot uiting brengen, is waar alles op zijn plaats valt voor mij. Hier voel ik de synergie en komt mijn ware passie tot leven.
Welke tips heb je voor mensen die morgen iets gelijkaardigs ondernemen?
Bij het aanpakken van een branding opdracht of het ontwikkelen van marketingcommunicatietools is het belangrijk om niet vanuit jezelf te vertrekken. Denk in plaats daarvan vanuit de klant en zijn doelgroep. Het is essentieel om de behoeften en wensen van de klant te begrijpen voordat je aan de slag gaat. Wees niet bang om je ideeën naar voren te brengen en luister naar alle teamleden. Iedereen kan waardevolle informatie bieden om je branding en concepten te verbeteren.
Het is cruciaal om concepten te bedenken die niet voortkomen uit je eigen ego, maar die de klant helpen om zijn product beter in de markt te positioneren. Het is onvermijdelijk dat er uitdagingen zullen zijn, maar het gaat erom hoe je ermee omgaat. Blijf positief en zie tegenslagen als leermomenten. Het is door het aangaan en overwinnen van obstakels dat je uiteindelijk sterker wordt en succes kunt behalen.
Nog vlug dit:
Hoewel ik veel ervaring hebt opgedaan bij vastgoedontwikkelaars en daardoor vaak geassocieerd wordt met de vastgoedsector, ben ik ervan overtuigd dat ik dankzij mijn passie voor lifestyle- en modemerken mijn vaardigheden kan toepassen in elke sector. De principes van branding en conceptontwikkeling zijn universeel en het belangrijkste aspect is het begrijpen van de klant en zijn doelgroep is, ongeacht de specifieke sector. Met mijn capaciteiten en liefde voor lifestyle en mode, ben ik ervan overtuigd dat ik waarde kan toevoegen aan elk type product of merk, ongeacht de branche waarin ze zich bevinden.
“Leadership is the ability to guide others without force into a direction or decision
that leaves them still feeling empowered and accomplished.”
Lisa Cash Hanson
—
Lees je graag nog eens een andere Proud Production? Klik dan hier
Ben jij op zoek naar iemand met de kwaliteiten van Gwen?
Neem dan contact met ons op.